Pogląd, że każdy może pisać, wciąż jest aktualny.
Jednak musisz wiedzieć, że teksty i kunszt copywritera mają niewiele wspólnego
z pisaniem szkolnego wypracowania, esejów, czy wierszy. Ja piszę dla Ciebie
teksty internetowe i artykuły na blogu, które pomagają Ci wspierać i pozyskać
klientów i fanów.
Prowadzisz firmę lub cokolwiek sprzedajesz albo
świadczysz usługi? Stajesz więc przed bezpośrednim wyborem: samemu pisać czy
kupować teksty od profesjonalisty - copywritera? Jeśli wybierzesz
tę drugą opcję, teksty na Twoje media społecznościowe zostaną wykonane przez
tekściarza, który przeprowadzi sondaż i opracuje treści z wykorzystaniem słów
kluczowych pod kątem wyszukiwarek. Nawet jeśli poniosłeś w tym momencie
jakieś koszty, to w rezultacie jesteś wygrany👍😀
Jak Copywriter zrekompensuje Twój brak talentu
pisarskiego?
Cenię uczciwość, więc na pytanie - czy każda firma
potrzebuje profesjonalnego copywritera, odpowiedziałabym przecząco. Są
biznesy, w których wystarczy jedno zdanie, resztę roboty kreuje fotografia lub
film. Często jednak doświadczam, że siła tekstów internetowych jest po
prostu niedoceniana. Treści wspierają Cię w całym procesie sprzedaży i
kształtowania wizerunku i nawet nie musisz tam być na żywo. Wiele niejednokrotnie
zależy również od wielkości Twojej firmy i wymaganej ilości treści.
A jaki jest dobry powód, aby zatrudnić Copywritera?
Ważne pytanie - jak szybko czytasz? Przeciętny
człowiek, czyta od 200 do 250 słów na minutę. Ja, po specjalnym kursie, czytam
z prędkością ponad 1000 słów na minutę, a to oznacza, że w tym samym czasie
przeczytamy różną ilość treści. Po co się tym chwalę? Uwielbiam
czytać i pisać, uwielbiam content marketing. Jeśli w tym nie siedzisz, to
możesz stracić cholernie dużo czasu na tzw. research, czyli analizę tematu i
danej dziedziny. A nie da się ukryć, że produkcja wysokiej jakości treści,
wymaga znajomości zagadnienia. Bez względu na to, jak bardzo jesteś
produktywny, szperanie w poszukiwaniu informacji jest żmudne.
Dobrze jest robić to, na czym się najlepiej znamy. Oszczędzamy cenny czas,
który możemy przeznaczyć na swoją podstawową działalność. Nie trać czasu,
zarabiaj?
Nie mniej ważnym aspektem jest zewnętrzna perspektywa. Znasz to uczucie,
kiedy Twoje myśli krążą w kółko? Kreatywne pomysły? Brak. Witam w operacyjnej
ślepocie.
- Copywriter pomoże Ci spojrzeć na
Ciebie i Twój biznes z zewnątrz.
- Dostrzeże
zalety od strony klienta.
- Ubierze
je w słowa i zakomunikuje.
- Spojrzy
na biznes całościowo
- Czasami
"zamiesza" aby pobudzić, zadziwić, zaskoczyć.
W relacji klient - sprzedawca, oprócz towaru, ważny
jesteś również Ty i Twoja marka, Copywriter to wie. I
bardzo ważne, nie zapomnij o strukturze tekstu, Copywriter zawsze
rzuca wezwanie do działania. Oprócz kreacji treści, które wykonuje dla
Ciebie, istnieją również pewne „bardziej suche” czynniki, które należy dobrze
zaprojektować, aby Twoja strona, blog, post, odniosły sukces. Obejmuje to:
- strukturę
witryny,
- jej
nawigację,
- wezwania
do działania,
- użyteczność
i ogólne wrażenia użytkownika.
Jednym z zadań Copywriterów, jest zaprojektowanie w
opłacalny dla Ciebie sposób, właśnie tych cech tekstów. Jeśli potrzebujesz
zrobić optymalizację i korektę treści pod kątem wyszukiwarek, zapraszam do
kontaktu, bo meta description to już temat na osobny artykuł 😉
A więc chcesz się podobać nie tylko ludziom, ale także Google?
Czy może wolisz zgubić się w bezmiarze sieci? Zatopić się w tym miszmaszu? Raczej nie, prawda? Zdecydowanie powinieneś więc polegać na indywidualnym słownictwie branżowym i opowiadaniu historii o Tobie, Twojej ofercie i firmie. Rozwijaj słownictwo i opowiadanie historii.
Nie potrafisz? Copywriter wesprze Cię, aby Twoje teksty brzmiały autentycznie
jak Ty i zapadały w pamięć, a jak trzeba to i chwytały za serce.
A co z blogiem? Czy Copywriter pisze bloga?
Czujesz już ten klimat? Czytasz bloga i wiesz na pewno, że będziesz klientem
tej firmy bo piszą tak, że chce się czytać, a do tego informacja jest
precyzyjna i na temat, dlatego kupisz, zaufasz.
Sympatia i zaufanie - budujemy je zwykle poprzez obsługę klienta, zadowolenie z
usług lub produktów ale także poprzez treści. Twoje teksty internetowe i artykuły
na blogu mają znaczący wpływ na decyzję o sprzedaży. A ja, pisanie mam
we krwi, dlatego zamówisz u mnie teksty i treści:
- niezwykłe
i zwyczajne,
- specjalistyczne
i informacyjne,
- reklamowe
i sprzedażowe
A wszystko zgodnie z harmonogramem, bo kolejny,
bezkonkurencyjny argument aby współpracować z Copywriterem to sprecyzowany
plan działania. Nawet pierwszaki mają plan lekcji. Dzięki współpracy z Copy,
otrzymasz konkretny harmonogram dla swoich treści. Ile razy zadawałeś sobie
pytanie, o czym powinieneś napisać swój następny artykuł lub post? Co ma sens?
Kiedy coś jest strategicznie niezbędne? Te myśli nie zaprzątają Ci głowy, kiedy
masz zaplanowane i napisane teksty. Dzięki swojemu doświadczeniu, copywriterzy
mogą zaproponować kierunki tematyczne i perspektywę informacyjną tak, aby
zaciekawić. Myślę, że to wystarczające powody, aby rozważyć przyjaźń.
Wchodzisz w to?