Dobrze znane stwierdzenie - Copywriter? Cóż, każdy może pisać

Pogląd, że każdy może pisać, wciąż jest aktualny. Jednak musisz wiedzieć, że teksty i kunszt copywritera mają niewiele wspólnego z pisaniem szkolnego wypracowania, esejów, czy wierszy. Ja piszę dla Ciebie teksty internetowe i artykuły na blogu, które pomagają Ci wspierać i pozyskać klientów i fanów.

Prowadzisz firmę lub cokolwiek sprzedajesz albo świadczysz usługi? Stajesz więc przed bezpośrednim wyborem: samemu pisać czy kupować teksty od profesjonalisty - copywritera? Jeśli wybierzesz tę drugą opcję, teksty na Twoje media społecznościowe zostaną wykonane przez tekściarza, który przeprowadzi sondaż i opracuje treści z wykorzystaniem słów kluczowych pod kątem wyszukiwarek. Nawet jeśli poniosłeś w tym momencie jakieś koszty, to w rezultacie jesteś wygrany👍😀

Jak Copywriter zrekompensuje Twój brak talentu pisarskiego?

Cenię uczciwość, więc na pytanie - czy każda firma potrzebuje profesjonalnego copywritera, odpowiedziałabym przecząco. Są biznesy, w których wystarczy jedno zdanie, resztę roboty kreuje fotografia lub film. Często jednak doświadczam, że siła tekstów internetowych jest po prostu niedoceniana. Treści wspierają Cię w całym procesie sprzedaży i kształtowania wizerunku i nawet nie musisz tam być na żywo. Wiele niejednokrotnie zależy również od wielkości Twojej firmy i wymaganej ilości treści. 

A jaki jest dobry powód, aby zatrudnić Copywritera?

Ważne pytanie - jak szybko czytasz? Przeciętny człowiek, czyta od 200 do 250 słów na minutę. Ja, po specjalnym kursie, czytam z prędkością ponad 1000 słów na minutę, a to oznacza, że w tym samym czasie przeczytamy różną ilość treści. Po co się tym chwalę? Uwielbiam czytać i pisać, uwielbiam content marketing. Jeśli w tym nie siedzisz, to możesz stracić cholernie dużo czasu na tzw. research, czyli analizę tematu i danej dziedziny. A nie da się ukryć, że produkcja wysokiej jakości treści, wymaga znajomości zagadnienia. Bez względu na to, jak bardzo jesteś produktywny, szperanie w poszukiwaniu informacji jest żmudne.
Dobrze jest robić to, na czym się najlepiej znamy. Oszczędzamy cenny czas, który możemy przeznaczyć na swoją podstawową działalność. Nie trać czasu, zarabiaj?

Nie mniej ważnym aspektem jest zewnętrzna perspektywa. Znasz to uczucie, kiedy Twoje myśli krążą w kółko? Kreatywne pomysły? Brak. Witam w operacyjnej ślepocie.

  • Copywriter pomoże Ci spojrzeć na Ciebie i Twój biznes z zewnątrz.
  • Dostrzeże zalety od strony klienta.
  • Ubierze je w słowa i zakomunikuje.
  • Spojrzy na biznes całościowo
  • Czasami "zamiesza" aby pobudzić, zadziwić, zaskoczyć.

W relacji klient - sprzedawca, oprócz towaru, ważny jesteś również Ty i Twoja marka, Copywriter to wie. I bardzo ważne, nie zapomnij o strukturze tekstu, Copywriter zawsze rzuca wezwanie do działania. Oprócz kreacji treści, które wykonuje dla Ciebie, istnieją również pewne „bardziej suche” czynniki, które należy dobrze zaprojektować, aby Twoja strona, blog, post, odniosły sukces. Obejmuje to:

  • strukturę witryny,
  • jej nawigację,
  • wezwania do działania,
  • użyteczność i ogólne wrażenia użytkownika.

Jednym z zadań Copywriterów, jest zaprojektowanie w opłacalny dla Ciebie sposób, właśnie tych cech tekstów. Jeśli potrzebujesz zrobić optymalizację i korektę treści pod kątem wyszukiwarek, zapraszam do kontaktu, bo meta description to już temat na osobny artykuł 😉

A więc chcesz się podobać nie tylko ludziom, ale także Google?

Czy może wolisz zgubić się w bezmiarze sieci? Zatopić się w tym miszmaszu? Raczej nie, prawda? Zdecydowanie powinieneś więc polegać na indywidualnym słownictwie branżowym i opowiadaniu historii o Tobie, Twojej ofercie i firmie. Rozwijaj słownictwo i opowiadanie historii.

Nie potrafisz? Copywriter wesprze Cię, aby Twoje teksty brzmiały autentycznie jak Ty i zapadały w pamięć, a jak trzeba to i chwytały za serce.

A co z blogiem? Czy Copywriter pisze bloga?

Czujesz już ten klimat? Czytasz bloga i wiesz na pewno, że będziesz klientem tej firmy bo piszą tak, że chce się czytać, a do tego informacja jest precyzyjna i na temat, dlatego kupisz, zaufasz.
Sympatia i zaufanie - budujemy je zwykle poprzez obsługę klienta, zadowolenie z usług lub produktów ale także poprzez treści. Twoje teksty internetowe i artykuły na blogu mają znaczący wpływ na decyzję o sprzedaży. A ja, pisanie mam we krwi, dlatego zamówisz u mnie teksty i treści:

  • niezwykłe i zwyczajne,
  • specjalistyczne i informacyjne,
  • reklamowe i sprzedażowe

A wszystko zgodnie z harmonogramem, bo kolejny, bezkonkurencyjny argument aby współpracować z Copywriterem to sprecyzowany plan działania. Nawet pierwszaki mają plan lekcji. Dzięki współpracy z Copy, otrzymasz konkretny harmonogram dla swoich treści. Ile razy zadawałeś sobie pytanie, o czym powinieneś napisać swój następny artykuł lub post? Co ma sens? Kiedy coś jest strategicznie niezbędne? Te myśli nie zaprzątają Ci głowy, kiedy masz zaplanowane i napisane teksty. Dzięki swojemu doświadczeniu, copywriterzy mogą zaproponować kierunki tematyczne i perspektywę informacyjną tak, aby zaciekawić. Myślę, że to wystarczające powody, aby rozważyć przyjaźń. Wchodzisz w to?